255. Sukienka z SH, worko-plecak NA-KD, zdjęcia z Dubrownika i Gra o Tron

września 05, 2018

zdjęcia z Dubrownika

W dzisiejszym poście mam okazję zasypać Was moimi wakacyjnymi zdjęciami z Dubrownika :) Oprócz zdjęć miasta, pokażę Wam stylizację w której główną rolę odgrywa sukienka za 5 złotych oraz bardzo pakowny worko-plecak.

SUKIENKA Z ODKRYTYMI RAMIONAMI

Czarna sukienka z odkrytymi ramionami to mój kolejny łup z ciucholandu. Sukienka ma metkę sklepu Bershka i zapłaciłam za nią jedynie 5 złotych. Świetnie sprawdziła się podczas spacerów po Dubrowniku. Dobrałam do niej jeansową kurteczkę, ale było tak ciepło, że schowałam ją do plecaka i kompletnie o niej zapomniałam.

stylizacja z sukienką z Bershka

sukienka Bershka blog

elegancki plecak worek

WORKO-PLECAK NA-KD

Worek mogliście już zobaczyć przy okazji mojego wpisu ZAMÓWIENIE Z NA-KD. Teraz mogę Wam opisać jak sprawdził się podczas podróży. Niepozorny worek szybko zyskał moją sympatię. Bez problemu pomieścił aparat, portfel, okulary, a nawet drobne przekąski. Przy okazji wyglądał elegancko i pasował zarówno do spodenek, jak i stylizacji z sukienkami. Dodatkową zaletą może być to, że mając go na plecach ciężko było się dobrać do jego środka. Dzięki temu czułam się spokojniej i miałam pewność, że nikt niepowołany nic z niego nie wyjmie.

elegancki worko-plecak z NA-KD

Z hasłem : adazetxnakd - 20 % zniżki

dodatek do czarnej sukienki

czarna sukienka odsłaniająca ramiona

stylizacja w Chorwacji

DUBROWNIK

Jeśli miałabym opisać Dubrownik 3 skojarzeniami to użyłabym słów: turyści, turyści i turyści, wąskie uliczki i Gra o Tron. Miasto to uznawane jest za jedno z najpiękniejszych w Chorwacji. Leży nad Adriatykiem i oprócz przepięknej architektury, uroczych portów oraz kamienistych plaż oferuje również wspaniałe widoki na góry.

stare miasto Dubrownik

Nie spędziłam w tym mieście zbyt wiele czasu, bo byłam tam może przez 3-4 godziny z czego najwięcej czasu zajęło mi błądzenie pomiędzy wąskimi uliczkami. Nie wydałam w nim nawet kuny (chorwacka waluta), ale patrząc na ceny pamiątek mogłam stwierdzić, że były sporo droższe, niż w innych miejscach w Chorwacji.

jak wygląda Dubrownik

wakacje w Chorwacji

czy warto jechać do Dubrownika

CHORWACJA - MLINI

Zakwaterowanie mieliśmy w Mlini, malowniczej osadzie rybackiej oddalonej od Dubrownika o około 10 km. Zdecydowaliśmy się na nocleg tam, gdyż ceny były sporo niższe, niż w mieście docelowym. Ugościł nas bardzo miły gospodarz, który pokazał nam okolicę oraz doradził jak zaoszczędzić na transporcie. Do Dubrownika pojechaliśmy autobusem. Koszt to 18 kun za osobę (około 10-11 złotych). Za 3 osoby zapłaciliśmy 54 kuny i gdy tylko powiedziałam do moich towarzyszy ,,cztery", kierowca bardzo mocno się rozbawił, powtórzył parokrotnie ,,ćtery, ćtery" i zapytał skąd jesteśmy. Śmiechom nie było końca :>

architektura Dubrownika

DUBROWNIK - STARE MIASTO

Wysiedliśmy z autobusu i podążając za tłumem udaliśmy się w kierunku starego miasta. Maszerowanie wąskimi uliczkami trwało trochę czasu. Następnie naszym oczom ukazały się wspaniałe fortyfikacje i wejście do Starego Miasta. Od razu zwróciłam uwagę na błyszczącą, śliską posadzkę i do dziś zastanawiam się czy to efekt wypolerowania jej przez stopy turystów, czy po prostu materiał jej wykonania.

jak dojść do starego miasta

Czas spędziliśmy na wpatrywaniu się w wodę, statki i ludzi skaczących do wody. Następnie szukaliśmy wejścia na mury, błądząc wąskimi uliczkami. Okazało się, że na mury można było wejść przy bramie prowadzącej do Starego Miasta. Atrakcja ta nie była darmowa, kosztowała bodajże 150 kun (ponad 90 złotych). Było już późno, więc nie opłacało nam się tyle płacić za spacery na wysokościach.

knajpki w Dubrowniku

W wąskich uliczkach nie brakowało restauracji, ale najbardziej spodobały mi się miejsca w których można było posiedzieć na skałach, wypić drinka/kupić coś do jedzenie i wpatrywać się w morze.

czy warto pojechać do Dubrownika

CHORWACJA I GRA O TRON

Wspomniałam Wam, że Dubrownik kojarzył mi się z Grą o Tron. Głównie dlatego, że w każdym miejscu było mnóstwo pamiątek z tej serii. Okazało się, że w Dubrowniku zostało nakręcone sporo scen serialu. Byliśmy między innymi w miejscu, gdzie został nakręcony słynny ,,marsz wstydu". Poza tym z miasta można dopłynąć na wyspę Lokrum, z którą również kojarzone są niektóre sceny m.in. serialowa wyspa Quarth.

Chorwacja sceny z Gry o tron

DLA CIEKAWYCH TEGO TEMATU POZOSTAWIAM LINKI:

Bardzo podobało mi się w Dubrowniku i żałuję, że nie miałam czasu, aby poznać więcej zakamarków tego miasta albo by odnaleźć miejsca w których została nakręcona Gra o Tron. Pomimo ogromnej ilości turystów, udało nam się znaleźć bardziej ustronne i spokojne miejsca. Miasto zachwyciło mnie swoją bogatą architekturą, widokiem uliczek, gór i morza. Czuję mały niedosyt, gdyż mieliśmy popłynąć na wyspę Lokrum, czyli Przeklętą Wyspę Miłości, ale było już zbyt późno, by wybrać się na taki rejs. Przynajmniej mamy nauczkę i dobrą lekcję na przyszłość, dzięki, której wiemy by takie rzeczy planować z odpowiednim wyprzedzeniem. Mam nadzieję, że kolejnym razem uda mi się zwiedzić więcej miejsc, które sobie zaplanuję.

opinie o Dubrowniku

Zapraszam Was na mojego Instagrama @adazet oraz zachęcam do obserwacji bloga. Mam w planach dodanie kolejnych wpisów z mojego wyjazdu.

modowy instagram

Byłeś/aś w Dubrowniku? Co spodobało Ci się w tym mieście?

You Might Also Like

15 komentarze

1. Wyglądasz prześlicznie w tej sukience! <3 Tak elegancko i dziewczęco, ale mimo wszystko w sam raz na co dzień. Plecako- worek idealnie pasował do sukienki. Masz rację to świetny dodatek zarówno do eleganckich jak i stylizacji na luzie. :) W Dubrowniku nie byłam, zresztą nie byłam nigdy za granicą, ale moja ciocia z wujkiem parę lat temu jeździli na wakacje właśnie do Chorwacji. ;) Kadry z widokami wyglądają oczywiście pięknie. :)

Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo! ♥ To były moje pierwsze takie wakacje za granicą :) Poza tym pierwszy raz za granicę wyjechałam w tamtym roku. Odwiedziłam przyjaciółkę w Szkocji.

Usuń
  2. Muszę tam pojechac koniecznie!!!

OdpowiedzUsuń
  3. swego czasu dużo biegałam po sh, teraz niestety nie mam na to czasu :( a szkoda, bo idzie tam znaleźć niezłe perełki :)

Zapraszam na mój blog parentingowy

4. Niby czarna ale nadal lekka :) Widoki przepiękne

OdpowiedzUsuń
  5. Ach, lato w Jugosławii, bardzo tęsknię.

6. I właśnie za to uwielbiam second-handy :) Zawsze można znaleźć coś dla siebie i to w śmiesznie niskich cenach!
    Mi Chorwacja marzy się od kilku lat, ale jestem przekonana, że kiedyś na pewno odwiedzę to państwo! Zdjęcia bardzo klimatyczne :)

OdpowiedzUsuń
  7. Rozmarzyłam się, coś pięknego jeszcze nie było mi dane tam być. Obserwuję i zapraszam do siebie :)

8. Co tam sukienka, liczy się osoba którą ją nosi :3

9. Wow! Piękne zdjęcia! *.* Sama chętnie wybrałabym się na taką wycieczkę... :D Nie miałam dotychczas pojęcia, że w Dubrowniku były kręcone sceny do "Gry o Tron" O.o Świetna ciekawostka! :D

Pozdrawiam i zapraszam do siebie,jeśli masz ochotę :) fochoblog.blogspot.com

OdpowiedzUsuń
  10. Taki niepozrny... pojemny ten worek!
    Czasem w sh można znaleźć skarby. Ta sukienka mi się podoba.
    Piękne zdjęcia!
    Nigdy nie byłam w Chorwacji, ale zachęcasz do odwiedzenia tego kraju choćby ze zwzględu na architekturę Dubrovnika. Ich waluta zabawnie się nazywa.
    Czyli w Mlini nie powstrzymaliście tej karuzeli śmiechu. xD

OdpowiedzUsuń
  11. Patrzę na sukienkę, a i tak na pierwszym planie widzę Twoje włosy! Nie ścinaj ich, są piękne :)
    Chorwacja jest piękna, mam nadzieję że kiedyś też tam pojadę :)

12. Często kupuję naprawdę fajne rzeczy w sh :D Nie trzeba wydawać majątku :D Tb udało się znaleźć perełkę :D

Super wpis kochana :* <3

Blog <3
    Jeśli się spodoba proszę o follow <3 :* :*

OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)